Új jelszó kérése
Kategóriák
Fizetési megoldás
Hírlevél
TOP termékek
Tanúsítvány
SSL Certificate
Termék részletek


Golden granet mini zsemle lenmagos 6 db

Golden granet mini zsemle lenmagos 6 db
829 Ft829
Szállítási idő:
2-4 munkanap
  • A mindennapi rohanásban segítség a visszazárható csomagolású lenmagos mini zsemle, amelyből akár 1 db is elegendő lehet a jóllakottság eléréséhez. A lenmag magas rosttartalma és magas vitamintartalma segít az emésztésben.

    Gluténmentes
    Allergénmentes
    Növelt fehérjetartalom
    Csökkentett szénhidráttartalom
    Cukormentes
    Élelmi rostban gazdag
    Fehérjeforrás
    Színezék-, és tartósítószermentes
    Összetevők:

    Víz, kölesliszt, A kókuszolaj vagy másik nevén a kókuszzsír a kókuszpálma érett húsának megszárításából (a szárított kókuszbelet koprának nevezzük) és kisajtolásából nyert zsiradék. (Egyébként maga a szárított kopra is értékes exportcikk.) Az egész trópusi világ számára már évezredek óta ez az elsődleges zsírforrás: emberek milliói használják és tapasztalták már meg jótékony hatásait. A kókuszolaj / kókuszzsír a trópusi országok lakosai különböző célokra használják fel: nemcsak fogyasztásra alkalmas, hanem gyógyszerként, gyógyhatású készítményként is kiváló, sőt az ipar számára is nélkülözhetetlen. 

    A kókuszolaj / kókuszzsír rendkívül hő stabil, így kiválóan alkalmas arra, hogy felhasználjuk ezt az anyagot sütésre és főzésre, mivel magas hőmérsékleten sem bomlik szét a szerkezete. E stabilitás következtében lassan oxidálódik, így ellenáll az avasodási folyamatoknak, ezért akár két évig is eltárolhatjuk anélkül, hogy veszítene frissességéből. 

    Nagy mennyiségben tartalmaz telített zsírokat, így kiváló energiaforrás. Azonban arra figyelnünk kell, hogy ne kezdjük el mértéktelenül fogyasztani, hiszen az ugyanúgy káros, mintha egyszerre túl sok olívaolajat fogyasztanánk el - legalábbis ezt állítja az Egyesült Államok Élelmiszer -és Gyógyszerellenőrző Hivatala, a WHO (Egészségügyi Világszervezet), a Nemzetközi Tápanyagvizsgáló Szervezet, az USA Belbiztonsági minisztériumának Egészségügyi és Humán szolgáltatások Csoportja, az amerikai Dietetikusok szövetsége, az amerikai Szívvédő Szervezet, a brit Nemzeti Egészségügyi Szervezet, a kanadai dietetikusok. Ugyanakkor ezek a szervezetek is elismerik a kókuszolaj / kókuszzsír jótékony hatásait és mértékletes fogyasztását kifejezetten ajánják bizonyos betegségek leküzdésében.

    A frissen sajtolt kókuszolaj / kókuszzsír fehér színű, jellegzetes kókuszízzel és aromával rendelkezik, ami különös ugyan, de igen kellemes. A friss kókuszolaj még könnyen megavasodhat, ilyenkor az íze és a szaga csípőssé válik és karcos lesz. A kókuszolaj szobahőmérsékleten vajszerűvé válik. Elkészítési módja szerint megkülönböztetünk hidegen sajtolt kókuszolajat, szűz kókuszolajat és finomított kókuszolajat. Ezekről a fajtákról a következő írásban lesz szó.
     

    A kókuszzsír előállítása

    A kókuszzsírt száraz vagy nedves folyamat segítségével lehet kinyerni. Száraz feldolgozásról akkor beszélünk, mikor a húst kiveszik a héjából és megszárítják tűzön vagy a napon, így létrehozzák a koprát. A koprát préselik vagy oldószerrel feloldják, így létrejön a kókuszolaj és egy magas fehérjetartalmú, magas rosttartalmú massza. ez a massza emberi fogyasztásra nem alkalmas, csak takarmányozásra használják. A nedves eljárás során a nyers kókusz helyett már eleve a szárított koprát használják fel és a fehérjét. A koprában levő olaj és a víz emulziót generál. Hosszan forralják az anyagot, hogy kettéválasszák a vizet és az olajat, de ez a folyamat elszínezi az olajat és nem is olyan gazdaságos. Korszerű technológiát igényel: hőkezeléseket, savkezeléseket, elektrolízist, lökéshullámot. Annak ellenére ugyan, hogy számos variációja van a technológiáknak ez a feldolgozási mód kevésbé életképes.

    A szűz kókuszolajat friss kókuszhúsból állítják elő. A kinyert húst addig szárítják, amíg a nedvességtartalma eléri a 10-12%-ot. ezután készül belőle  kókuszzsír és kókusztej.  Ezer érett kókuszdió súlya 8640 kilogramm, ami 170 kilogramm koprát jelent és ebből körülbelül 70 liter kókuszolaj / kókuszzsír lesz. Nem meglepő tehát, hogy kissé költséges ez a zsiradék. 

    Van olyan eset is, mikor a kókuszolajt keresztül viszik egy úgynevezett RGB folyamaton is, mely során színtelenítik és szagtalanítják. Így ugyan egy teljesen semleges folyadékot kapunk, de elvesznek belőle az értékes illóolajak és más fontos anyagok és vitaminok is. Vagyis érdemesebb szűz vagy hidegen sajtolt kókuszolajat vásárolnunk, mert ezek a kókusz minden előnyét magukban hordozzák. A finomított olaj mellett pedig az az érv szól, hogy ezzel bármit megfőzhetünk, bármit süthetünk, mivel semmilyen ételnek nem kölcsönöz utóízt.

    A kókuszzsír normál állapotában 76 Celsius-fokon olvad, azonban hidrogénezéssel növelhető olvadáspontja, akár 97-104 fokra is. Így azonban egészségtelenebb is lesz, mivel sok transz-zsír keletkezik.

    A kókuszzsír felhasználási módjai

    Ételekben

    A kókuszzsírt gyakran használják főzésre és sütésre, különleges íze miatt sok ázsiai curry étel alapja. Az elmúlt években a szűz kókuszolaj egyre népszerűbb lett az egészséges és a vegán táplálkozás hívei között is. A New York Times egyik cikke szerint kísérteties mogyoróra emlékeztet az íze, édeskés, ami jól működik a péksütemények, a sütemények és az édességek készítésekor. A kókuszolajat a nagyobb moziláncok is használják a popcornokba ízesítésre és azért, hogy nagyobb mennyiségben tartalmazzon telített zsírokat. A bio kókuszolaj nagy részét teszi ki a laurinsav, ami a szervezetben monolaurinná alakul, ami az emberi anyatejben is megtalálható. Éppen emiatt gyakran találkozunk vele tápszerekben is. Más kulinális ételekben is találunk kókuszzsírt: a hidrogénezett változatot például gyakran megtaláljuk kávétejszínekben, snack ételekben. Ausztráliában igen népszerű, ott például beleteszik a csokoládéba és a cukorkákba is.

    A bio/minőségi kókuszzsír előnyei

    Nagyon fontos, hogy mindig a megfelelő forrásból szerezzük be a , hiszen csak ez a fajta képes arra, hogy jótékony hatást fejtsen ki a szervezetünkre.  Csak olyan kókuszzsírt vásároljunk, ami száraz eljárással készült, mivel a nedves eljárás során felhasznált kopra nem biztos, hogy minden esetben egészséges. Ugyanis nagyon sokszor előfordul, hogy a kikészített koprát egészségtelen körülmények között tárolják, így már eleve egy szennyezett, rosszabb minőségű olajat tudnak csak készíteni belőle.

    Kerüljük a hidrogénezett kókuszolajat is, hiszen itt az eljárás során a kókuszolaj minden előnyét semmissé teszik. A hidrogénezéssel általában az olvadáspontját akarják növelni, erre azonban nincs is tulajdonképpen szükség. A szűz és a finomított olaj 76 Celsius-fokon olvad meg, a hidrogénezett pedig 97-104 fokon. a hidrogénezés során a kókuszolaj telítetlen zsírjai (6% egyszeresen telítetlen zsírok és 2% többszörösen telítetlen zsírok) egy hidrogénezés során még jobban telítetlenek lesznek. A folyamat során azonban e zsírok egy része transz-zsírokká alakulnak, ami szabadgyökök keletkezéséhez vezet.

    Nagyon fontos a bio kókuszolaj mellett döntenünk, mert csak ez tartalmazza maximális mennyiségben a kaprilsavakat és a laurinsavakat. E két zsírsav pedig tulajdonképpen a kókuszolaj ereje. A laurinsav például a kismamák tejében is megtalálható, hiszen ezzel az anyaggal képesek megerősíteni a csecsemő immunrendszerét. (Egyébként érdekes megjegyezni, hogy volt egy időszak, mikor a kókuszolajból direkt azért vonták ki e zsírsavakat, mert azokból gyógyhatású készítményeket csináltak, orvosilag használták fel őket.)

    Ha tehetjük, válasszuk az extra szűz kókuszolajat, a finomított helyett, mivel ez az egyetlen változata a kókuszolajnak, ami még őrzi a kókusz összes pozitív elemét és tulajdonságát. A szűz kókuszolaj ezenfelül még vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag, valamin tartalmazza a kókusz értékes illóolajait is.

    A kókuszolaj mint hajkondicionáló

    Ha nagy hatású hajkondicionálót keresünk, de mindenképp vegyszermenteset szeretnénk, akkor itt a megoldás: a szűz kókuszolaj. A kókuszolaj ugyanis az egyik legjobb balzsam a haj számára, ráadásul teljesen szűz és organikus, nem tartalmaz semmilyen toxikus anyagot.  A kókuszolaj képes visszahozni a haj puhaságát: ez a közepes szénláncú zsírsavaknak köszönhető. A kókuszolaj zsírsavjai szabadon bejutnak a hajszálak sejtjeibe és ott elpusztítják a kórokozókat: a különböző szennyeződéseket, gombákat, vírusokat és baktériumokat. Mivel képes áthatolni a hajszálak sejtmembránjain, ezért képes arra, hogy belülről táplálja a hajat. Másik fontos előnye a kókuszolajnak, hogy antioxidáns tulajdonságokkal bír, ezért képes eltüntetni a haj szabadgyök sejtjeit is. Vagyis a kókuszolaj megvédi a hajat a hőmérséklet és a környezet okozta károktól is.

    A legtöbb feldolgozott klímaberendezésbe növényi olajok is kerülnek, melyek szabad gyököket hoznak létre és megfosztják a hajat értékes sejtjeitől, valamint a fejbőrt is szárítják. A kókuszolaj azonban a fejbőrt is táplálja, mivel eltünteti onnan is a kórokozókat és megszünteti a korpásodást is. (A korpásodás gyakori oka lehet egy gombás fertőzés, pl. Candida, azonban a kókuszolaj gombaölő, így rendszeres használatával fejbőrünk újra ép és egészséges lesz..) A kókuszolaj után búcsút mondhatunk a kémiai anyagokat tartalmazó korpásodás elleni samponoknak és nem kell tovább mérgezni a fejbőrünket. Mivel a kókuszolaj könnyen felszívódik a bőrbe, ezért a fejbőrön alkalmazva a véráramba kerül és azonnal el kezdi kifejteni a hatását.

    Mivel segítségével mellőzhetjük a toxikus anyagokat, így immunrendszerünk is megerősödik, hiszen szervezetünk ki fogja üríteni a méreganyagokat, a kókuszolaj segítségével megtisztul. Zuhanyzáshoz is használható. Egy kis golyónyi mennyiséggel dörzsöljük be a testünket, majd hagyjuk néhány percig, hogy a bőrünk felszívja. hasonlóan járjunk el a hajunknál is. Hagyjuk rajta a kókuszolajat, ameddig csak lehetséges. Használjuk hetente.

    " style="box-sizing: border-box; color: #95c234; cursor: pointer;">kókuszzsír, tápiókaliszt, sárgaborsófehérje, lenmag pehely (4%), Az útifű maghéj, más nével az ispaghula, isabgol vagy psyllium a plantago ovata cserje magjainak héját jelenti, amely Indiában és Pakisztánban őshonos. Az útifű maghéj egy rostanyag, ami vízben oldódik és nyálkás gélt képez.

    Az útifű maghéj egy emészthetetlen anyag, ami kiváló élelmi rost forrás tehát. Leggyakrabban arra használják, hogy ezzel enyhítsék a székrekedést vagy a hasmenés tüneteit, illetve, hogy kezeljék az irritábilis bélszindrómát. Az emberek rendszeres étrend kiegészítőként is használják az útifű maghéjat, amivel így szinten lehet tartani a glikémiás indexet is. Az útifű maghéj nem egy állandó térfogatú szilárd anyag, ami a bél bármilyen betegsége esetében is a segítségünkre lehet.

    Néhány újabb kutatás kimutatta, hogy az útifű maghéj csökkenti a koleszterinszintet és hatékonyan képes szinten tartani a cukorbetegséget is. Egyéb felhasználási módja közé tartozik a gluténmentes sütés, mivel itt is képesek összetapadni a szemek, ezért segít abban, hogy a kenyér vagy tésta kevésbé porhanyós legyen, ami általában komoly baj a gluténmentes lisztek esetében.

    Az útifű maghéjat természetes állapotában is fel lehet használni, de szárítva, aprítva vagy porítva könnyebb fogyasztani. Teljesen mindegy azonban, hogy milyen formában használjuk ezt az anyagot, az a fontos, hogy mindig alaposan elkeverjük azt vízzel vagy más folyadékkal.  Az útifű maghéj kapszula formájában is kapható. A vény nélkül kapható hashajtókban és rost kiegészítőkben is megtaláljuk az útifű maghéjat, sokuk esetében ez a kiegészítő a fő összetevő.

    Az útifű maghéjat gyakran használják hordozóanyagként is, mivel magas a rosttartalma, és viszonylag igen könnyen felvesz bármilyen folyadékot, ezért jól lehet elegyíteni bizonyos hatóanyagokat benne. Az amerikai Food and Drug Administration (FDA) is elismerte már az útifű maghéj előnyeit, kimondta ugyanis, hogy ez a rost képes csökkenteni a koszorúér betegségek kockázatát, illetve a cukorbetegséget is szinten tudja tartani.

    A paleós kenyereknél, péksüteményeknél előfordulhat, hogy a tésztájuk vizes lesz. Az útifű maghéj az a konyhai ‘csodaszer’, amely használatával ez a probléma megszüntethető.

    " style="box-sizing: border-box; color: #95c234; cursor: pointer;">útifű maghéj
    , lenmag (3,5%), almarost, almaecet, térfogatnövelő szer: szódabikarbóna (nátrium-hidrogénkarbonát), A tiszta, szennyeződésmentes só fejleszti az agyi funkciókat.

    A természetben a sóban csak a természetben előforduló kalcium, Kálium és Magnézium található meg. Sóra pedig szüksége van a szervezetünknek, hiszen nélküle nem tudna tökéletesen működni. Ugyanígy szükség van a kalcium, Kálium és Magnézium természetes arányára is, hogy testünk felszívhassa és optimálisan hasznosíthassa ezeket az anyagokat.

    A himalája só egy egészséges alternatíva, melynek egyik igen nagy előnye, hogy lúgos hatással bír. A rengeteg savasító étel fogyasztása mellett sokszor nehéz megfelelő mennyiségű lúgosító ételt (zöldségeket főleg) fogyasztani, ennek tükrében nem mindegy, hogy például a főzéshez milyen sót használsz. Az eredeti himalája só pozitív hatásait pedig számos kutatás alátámasztja.

    A himalája só egyfajta feldolgozatlan só, ami rengeteg nyomelemet tartalmaz, melyekre a szervezetnek szüksége van a megfelelő biokémiai működéshez. A só gyakran pirosas vagy rózsaszínű, egyes kristályok pedig áttetszőek vagy fehérek. A himalája sót–az asztali sóhoz hasonlóan-gyakran használják főzéshez,  de különböző fürdőkbe is beleteszik, hogy abban feloldódva fejtse ki a gyógyhatását.

    A “Himalaya só” többmillió éves napfényt és energiát tárol magában. Az őstengerek kiszáradásakor keletkezett, több, mint 220 millió évvel ezelőtt. A Himalaya hegység rendkívüli nyomásviszonyai következtében a sót alkotó ásványi anyagok egyenleges, kristályos struktúrákba rendeződtek, melynek bioenergetikailag igen kedvező a hatása. A hegység kiemelkedésével a sóréteg a földfelszín közelébe került, így napjainkban körülbelül 400-600 méter mélységben található, a mai káros környezeti hatásoktól védetten, abszolút természetes formában.

    Bányászata kézzel történik, így mentes minden ipari beavatkozástól. Még a bányászat után után is kézzel törik kisebb darabokra, megtisztítják, és a napon szárítják.

    Egészséges táplálkozás és megfelelő lúgosító étrend esetén az ember igyekszik a megfelelő ásványi eredetű nyomelemeket pótolni. Ebben a himalája só nagy segítséget nyújt, mivel az egyetlen lúgosító só és csaknem az összes szükséges anyagot magában foglalja, ami az élethez szükséges: 84 féle ásványi anyagot tartalmaz!

    " style="box-sizing: border-box; color: #95c234; cursor: pointer;">himalája
     só, antioxidáns: Az aszkorbinsav vagy C-vitamin egy olyan vízben oldódó vitamin, amit a szervezet nem képes tárolni, így folyamatosan pótolni kell az étrend segítségével.

    Az egyes élelmiszerekkel és bizonyos kiegészítőkkel tökéletesen hozzájárulhatunk a napi aszkorbinsav szükséglet kielégítéséhez. A nagy mennyiségben elfogyasztott aszkorbinsav bizonyítottan képes a szervezetünket ellenállóvá tenni az olyan betegségekkel szemben, mint az ízületi gyulladások, a szívbetegségek vagy a rák.

    Az aszkorbinsav ajánlott mennyisége férfiak esetében 90 mg, a nőknél pedig 75 mg. A terhes és szoptató nőknél, valamint a dohányzóknál ennél jóval magasabb az ajánlott mennyiség. Persze ezek az adagok csak éppen arra elegendőek, hogy ne kapjunk skorbutot. A mai világban 1000-1500 mg C-vitamint érdemes naponta fogyasztani, amit nyers zöldségekkel, gyümölcsökkel, valamint étrend kiegészítők segítségével vihetjük be a szervezetünkbe.

    " style="box-sizing: border-box; color: #95c234; cursor: pointer;">aszkorbinsav
    .
  • Kiszerelés
    6 db
    Termékazonosító
    123458133
Webáruház készítés